+421 484 131 573 sekretariát školy
+421 484 133 502 školská jedáleň

Podporný tím a podporné opatrenia

Školský podporný tím

Vážení rodičia, radi by sme vás informovali, že v tomto školskom roku pôsobí na našej základnej škole školský podporný tím. Členovia tímu poskytujú všetkým žiakom podporu a spolu s učiteľmi sa starajú o bezpečné prostredie školy, o zlepšovanie vzťahov a sociálnej klímy v triedach, o rozvoj emocionálnej inteligencie, sociálnych kompetencií a zručností detí. Je zameraný na bezprostrednú podporu výchovno-vzdelávacieho procesu každému žiakovi nie len žiakom so ŠVVP ( špeciálno výchovno-vzdelávacími potrebami)

 

Školský podporný tím našej školy v školskom roku 2024/2025 tvoria:

Mgr. Terézia Šufliarská – vedúca podporného tímu / školský psychológ

Mgr. Iveta Čuková – výchovný poradca

Mgr. Jana Michalková špeciálny pedagóg

Mgr. Petra Plavcová – pedagogický asistent

Petra Štajerová – pedagogický asistent

 

Podporné opatrenia

  • systém poskytovania podporných opatrení bol zavedený so zámerom okamžitej podpory VŠETKÝM žiakom (nielen žiakom so ŠVVP). Niektoré podporné opatrenia budú môcť žiaci dostávať aj bez toho, aby musela prebehnúť komplexná diagnostika v CPP.  Celkovo ide o 21 podporných opatrení, ktoré sú rozdelené do kompetencie školy a kompetencie CPP.

 

Čo podporné opatrenia riešia?   

Podporné opatrenia sa vzťahujú na široké spektrum možných prekážok vo výchove a vzdelávaní detí a žiakov. Dotýkajú sa nasledujúcich oblastí:    

    • úprav cieľov, metód, foriem a prístupov vo výchove a vzdelávaní,
    • poskytovania výchovy a vzdelávania na základe úpravy obsahu výchovy a vzdelávania a hodnotenia výsledkov dosiahnutých deťmi a žiakmi vo výchove a vzdelávaní,
    • rozvoja pohybovej schopnosti, zmyslového vnímania, komunikačnej schopnosti, kognitívnej schopnosti, sociálno-komunikačných zručností, emocionality a sebaobsluhy
    • podpory dosahovania školskej spôsobilosti,
    • poskytovania kurzu vyučovacieho jazyka školy alebo inej podpory pri osvojovaní si vyučovacieho jazyka školy,
    • doučovania alebo cieleného učenia na dosiahnutie najvyššieho individuálneho kognitívneho potenciálu dieťaťa a žiaka,
    • skvalitnenia podmienok výchovy a vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodného prostredia,
    • vzdelávania sa vyučovacom predmete alebo vzdelávacej oblasti vo vyššom ročníku,
    • osobitých foriem komunikácie dieťaťa so zdravotným postihnutím alebo žiaka so zdravotným postihnutím so školou alebo školským zariadením,
    • podpory sociálneho zaradenia,
    • podpory predchádzania ukončenia školskej dochádzky v nižšom ako poslednom ročníku základnej školy alebo strednej školy,
    • špecializovaného kariérového poradenstva,
    • pôsobenia pedagogického asistenta v triede,
    • poskytovania zdravotnej starostlivosti,
    • sebaobslužných úkonov čase výchovno-vzdelávacieho procesu,
    • špeciálnych edukačných publikácií a kompenzačných pomôcok,
    • úprav priestorov školy určených na podporu vnímania a nadobúdania zručností,
    • odstraňovania fyzických bariér v priestoroch školy alebo školského zariadenia a organizačných bariér pri výchove a vzdelávaní,
    • diétneho stravovania,
    • prevencie na podporu fyzického zdravia, duševného zdravia a prevencie výskytu rizikového správania,
    • krízovej intervencie.

 

Katalóg podporných opatrení má za cieľ:

    • zabezpečiť, aby každé dieťa, žiačka, žiak dostávali vhodnú cielenú podporu cez jednotlivé podporné opatrenia a aby tak mohli naplniť svoj vzdelávací potenciál;
    • identifikovať prekážky pri učení sa a v prístupe k výchove a vzdelávaniu nie len na strane dieťaťa a žiaka (príp. rodinného prostredia a pod.), ale aj faktory na strane školy (napríklad existencia fyzických bariér v budove školy);
    • identifikovať nielen dlhodobé alebo trvalé prekážky, ale aj prekážky dočasného charakteru.

 

Partneri

ZAP   KIA   Stefe  TWD

 

Podporovatelia

partner partner partner partner partner partner partner partner

 

Inštitúcie

Rodičia a priatelia Mandyska Minedu Nucem SPU OR
partneri_aktualny_projekt